SPIS GIER:

  >> 3 - 5 - 8
  >> BACCARAT
  >> BLACKJACK
  >> BLEF
  >> DUREŃ
  >> KUKU
  >> KANASTA
  >> MAKAO
  >> PAN
  >> POKER
  >> ŒWINIE
  >> TYSIĽC
  >> WOJNA
      DARMOWE GRY:
  >> BACCARAT ONLINE
  >> BLACKJACK ONLINE
  >> POKER ONLINE
   
  >> TAPETY HAZARDOWE
      KASYNA ONLINE:
  >> UNIBET
  >> BETSSON
  >> CASINOEURO
 
 

       KANASTA:

 

Gra Kanasta przeznaczona jest dla dwóch lub czterech osób. Oto zasady dla dwóch graczy:
 W grze używa się dwóch talii kart od 2 do jokerów. Każda z osób grających otrzymuje po 15 kart, zaś pozostałe karty kładzie się na stole i nazywane są stosem zakrytym. Pierwsza z kart ze stosu zakrytego jest odsłaniana i rozpoczyna stos dwudi nazywany stosem odkrytym.
Gracz ma za zadanie wykładania swoich kart na stół w tzw. meldunki, za które po zakończeniu rozdania otrzymuje punkty. Meldunkiem nazywamy trzy albo więcej kart o tej samej wartości czyli np. trzy asy. Dwójki i jokery nazywane są dzikimi kartami, które to można wykorzystywać w meldunkach za dowolną inną kartę (np. dwa asy i dwójka). W meldunku muszą jednak znajdować się co najmniej dwie karty naturalne i nie może być więcej kart dzikich niż trzy to oznacza że nie istnieją meldunki składane z samych jokerów albo dwójek. Meldunek w którym znajduje się 7 albo więcej kart nazywany jest kanastą za którą po zakończeniu rozdania gracz otrzymuje dodatkową premię. Kanasta w której brakuje dzikich kart (tzw. naturalna, czerwona) jest bardziej wartościowa niż kanasta z dzikimi kartami (tzw. nienaturalna, czarna).
Począwszy od przeciwnika gracza rozdającego karty gracze wykonują na zmianę ruchy, z których każdy ruch polega na wzięciu kart z jednego ze stosów, ewentualnym oddaniu nowych meldunków i/albo dołożeniu kart do kart już wyłożonych, a następnie odłożeniu jednej z kart na stos odkryty. Karty można pobierać dwojako. Gracz może pobrać dwie karty ze stosu zakrytego albo może pobrać cały stos odkryty jednocześnie wykorzystując kartę znajdującą się na jego górze do jednego z własnych już istniejących meldunków albo do utworzenia nowego meldunku z co najmniej dwoma kartami z ręki. Pobieranie stosu odkrytego może być czasami niedozwolone, jeśli na jego wierzchu leży dzika karta albo czarna trójka (karty mogą występować w dwóch kolorach: czerwonym i czarnym), albo też ograniczone - wtedy do jego wykonania niezbędne jest posiadanie przynajmniej  dwóch naturalnych kart o jednakowej wartości jak wierzchnia karta stosu.
Pobieranie jest ograniczone gdy:
- gracz nie posiada jeszcze na stole żadnego meldunku;
- w stosie odkrytym jest dzika karta (dzikie karty układa się na stosie w poprzek żeby po odłożeniu kolejnych kart było je widać);
- na stosie jest się czerwona trójka (ten przypadek może wystąpić jedynie po rozdaniu kart, bo czerwone trójki nie mogą być odkładane na stos).
W przypadku gdy gracz nie posiada jeszcze żadnego meldunku to to suma wartości punktowych kart które składają się na pierwszy meldunek (lub meldunki, ponieważ za jednym razem można ich wykładać kilka) musi przekraczać ustalone minimum, które to uzależnione jest od liczby punktów uzyskanych w poprzednich rozdaniach w taki oto sposób:
minimum suma punktów
15 mniej niż 0
50 0-1495
90 1500-2995
120 3000 i więcej

A oto jak przedstawiają się wartości kart: joker -- 50 pkt., as i 2 -- 20 pkt., król, dama, walet, 10, 9 i 8 -- 10 pkt., 7, 6, 5, 4 i 3 -- 5 pkt.
Udział trójek w grze jest uzależniony od ich koloru. W przypadku gdy gracz wyciągnie czerwoną trojkę ze stosu zakrytego wówczas odkłada ją na bok (przy swoich meldunkach) a następnie pobiera kartę zastępczą. W przypadku gdy gracz pobierze czerwoną trójkę ze stosu odkrytego wówczas to odkłada on ją na bok bez pobierania karty zastępczej (taka trójka ma możliwość znalezienia się na stosie odkrytym wyłącznie w przypadku gdy zostanie ona wylosowana jako pierwsza karta tego stosu). Gdy zakończone zostanie rozdanie za czerwone trójki gracze otrzymują premie (informacja poniżej). Czarne trójki mogą być meldowane jedynie jako ostatni meldunek i bez dzikich kart, przez to jeśli są wierzchnią kartą stosu odkrytego wówczas niemożliwe jest jego pobranie ponieważ wierzchnia karta musi być od razu wyłożona do nowego albo istniejącego już meldunku, chyba że do ostatniego meldunku.
Koniec rozdania ma miejsce gdy jedna z grających osób pozbędzie się wszystkich kart (meldując wszystkie lub też meldując wszystkie poza jedną którą odkłada na stos odkryty) albo ostatnia karta pobrana jest czerwoną trójką (nie ma wówczas możliwości pobrania karty zastępczej i ze względu na to następuje koniec).
Nie ma możliwości pozbyć się wszystkich kart, jeśli po ich pozbyciu nie będzie się miało przynajmniej dwóch kanast. Pozbycie się wszystkich kart nie spełniając tego warunku skutkuje automatycznie porażką całej gry.

Punktacja w kanaście:

Po zakończeniu rozdania gracze dostają dodatnie punkty za karty które wyłożyli do meldunków ( suma wartości punktowych poszczególnych kart), oraz punkty ujemne za karty które pozostały w ręku. W grze istnieją następujące premie:
za wyłożenie wszystkich kart za jednym razem - 200 punktów;
za wyłożenie wszystkich kart nie za jednym razem - 100 punktów;
za każdą naturalną kanastę - 500 punktów;
za każdą mieszaną kanastę - 300 punktów;
za każdą czerwoną trójkę  100 punktów;
za posiadanie czterech trójek - 400 punktów;
Premie za czerwone trójki przysługują jedynie gdy gracz ma wyłożony przynajmniej jeden meldunek; w przypadku gdy nie ma żadnego wówczas premia liczy się na minus.

Koniec gry ma miejsce gdy któryś z graczy zbierze co najmniej 5000 pkt. Grę wygrywa gracz z największą liczbą punktów.

Rodzaje kanasty:

Istnieje rodzaj kanasty, w którym do wyłożenia wszystkich kart wymagane jest aby posiadać tylko jedną kanastę a nie dwie.
Istnieje możliwość grania w Kanastę parami wówczas gracze siedzący naprzeciw siebie tworzą parę i mają wspólne meldunki (mają możliwość dokładania kart do meldunków wyłożonych przez siebie albo partnera). W tym rodzaju Kanasty rozdaje się  po 12 kart, nie 15, i  zazwyczaj gra z wymogiem posiadania tylko jednej kanasty do zakończenia.
Można też grać w odmianę Kanasty, w której to po pobraniu karty istnieje możliwość zapytania partnera, czy się wykładać; odpowiedź zobowiązuje, tzn. pytający podejmuje wtedy taką decyzję zasugerowaną przez partnera.Przed przystąpieniem go gry należy ustalić czy dopuszczalne są takie zapytania.
 

 

       POLECANE KASYNA:

 
 

 

casino online | ruletka | baccarat | blackjack | 21 online gra | automaty gier | kasyno gier |
 ruletka w internecie | betsson | jednoręki bandyta | Texas Hold'em | poker internetowy online

OPIS POPULARNYCH GIER KARCIANYCH - KASYNA INTERNETOWE ONLINE